Efter regn kommer solsken/ Graves sjukdom

Alla inlägg under augusti 2011

Av Sofia - 28 augusti 2011 21:31


Godkväll!

Denna dag har varit helt fantastisk, känner mig som en ny person och jag är idag en döpt Sofia H E, Ja dem andra namnen får ni inte veta :) Ni behöver ju inte veta allt om mig bara för att jag är bäst liksom! Men jag behöver veta allt om allt och alla.


Fann en nästan helt full bag in box vin i mitt kylskåp som en rar själ lämnade kvar här under mina sjuka dagar och nu är jag friskare och lyckligare än någonsin tack vare detta goda vin jag nu avnjuter ett glas av. Det är jag liksom värd efter dessa sängliggandes sjuka eländig jävla dagarna rent utsagt.

Behöver lugna nerverna också lite nu när jag inser att jag flyger till spanien på onsdagmorgon, inte illa inte illa eller hur? it's gonna be so awsome.


Så jag har semester nu eftersom att jag är ledig två dagar inan min semester börjar så att säga, men skulle inte göra mig så mycket om jobbet ringde nu någon dag. Saknar jobbet var alldeles för länge sen jag jobbade bara för att jag varit sjuk och så ska jag på semester i två veckor? Hur ska jag klara mig utan mina fina kamrater på jobbet och alla fina kunder? hm hm! :( sadfia!


Dags att fixa ner lite låtar på mp3n och i mobilen, för så vitt jag vet kan jag ju inte surfa på spotify i spanien? dah! sämsta! Nåja idag packade jag elva kilo kläder i resväskan bara så ni vet i morgon ska jag packa om det och rensa bort lite för det är endast kläder. skor och skit ska ju i också suck :( haha


En tanke går till min låtsasmamma som gav mig armbandet i drömmen i natt.

När jag tog studenten fick jag hennes gamla armband av pappa, ett jätte fint guldarmband och pappa sa "bär detta på något fint event" och idag på mitt dop planerade jag att ha det, men drömde att jag glömde det men plötsligt låg armbandet i min hand och jag hörde min låtsasmamma prata men minns inte va hon sa, jag började gråta i drömmen men vaknade upp med känslan av att hon verkligen ville att jag skulle bära den idag i kyrkan.

Och vad händer inte i kyrkan? jag önkar att någon hade filmat när jag står där med min kusin och prästen pratar så är det någon som lägger sin hand på min axel. jag trodde det var prästen men titta på min axel o ser att prästen står en bit bort.


Vad tror ni? var det hon? :)



      

Heeej sexy NOT haha bjuder på den haha!

 

"I'm closer to heaven, closer to you, you miss me there I miss you here"

 


Av Sofia - 27 augusti 2011 09:27

"Nothing compares 2 U"


Godmorgon. Vaknade redan halv sex av ett gammalt alarm jag glömt stänga av klantig va? sen ringde det alarm jag ställt, varför måste man kunna ställa massa alarm?.

hur som helst låg och vred och vände mig fick ren ångest av vad jag skulle göra, ringa jobbet och vara sjuk? gå till jobbet och kämpa? riskera att bli mer sjuk.

Just den stunden ville jag bara gömma mig uner täcket och låta någon annan sköta mitt liv för ett tag.

Hur som helst gick upp ett tag och insåg ganska fort att jag inte skulle orka jobba med denna näsa och hostande hals. Inte värt att ta risker åker ju till spanien om några dagar och måste vara frisk inan det.


I morgon ska jag döpas är sjukt nervös för det, måste ju döpas om jag så skulle vara dödsjuk typ så känner jag. Men det ska bli riktigt kul faktiskt. Kanske komma lite närmare gud? vet inte hur ni som är döpta känner nu? :P tycker hela historian om gud jesus och allt man gör i kristendomen är fascinerande. Man döps i en förstor (lång) klänning för att man ska växa i det osv.. Jag ska dock inte döpas i någon klänning tror jag inte, blir vanliga fina ljusa kläder.

Och jag har valt min allra bästa vän som Fadder, och det menas att hon är den jag valt ska se efter mig, be för mig och finnas där för mig. Som en gudmor fast eftersom jag är vuxen blev det en fadder, man måste inte ha det men tyckte det var utmärkt att ha Alexandra som en fadder för på så sätt kommer hon alltid vara tvungen och finnas i mitt liv ;) haha nä då men ungefär var hon än i världen är så är hon min fadder och måste be för mig. Och eftersom jag fick bli hennes dotters gudmor så kommer jag vart jag än i världen är be för Olivia och på så sätt vilja Alexandra väl. Eller hur? haha Ah något sånt! tycker det låter bra iafall :)

Efter mötet med prästen ville jag verkligen döpa mig, kan inte fatta att morsan och farsan inte döpte mig? why not liksom? vill också vara en av guds barn, har ju alltid känt mig som en förlorad ängel hahaha!

Och psalmerna är så himla fina, jag måste nästan skriva ner dem helt klockrena dem vi valt ut :) Min kusin döps ju samtidigt om jag inte nämnt det.. känns skönt att man inte gör det själv i denna ålder ändå, så vi ska stå och vara jätte nervösa och hålla varandra i handen haha.


Vi får väl se hur det går för mig efter döpningen, blir jag mer tursam och får ett bättre liv? eller förblir jag den otursamma fia som aldrig har någon vidare tur i livet?


 


I love my fadder! här var vi typ 17/18? :P haha <3

Nä nu ska jag kurera mig! /Fia

Av Sofia - 23 augusti 2011 10:02



Hur många överfall och våldtäckter hade man stoppat då? Kanske många, kanske inge? Vem vet! Nä men tänk om det skulle vara lag på att när man fyller 15 så får man en försvarsmekanism, som försvarspray eller vad det nu finns att få? Hört att det finns sån som tjuter som ett alarm också? Wow!

Men läser nu i lokala tidningen att en tjej blivit överfallen i samma område som en tjej tidigare blev våldtagen och det gör mig förbannad, för jag har bott i det området hela mitt liv, och gått den vägen hem flera nätter och kvällar! Både ensam och inte ensam.

Varför just där? varför över huvud taget, tanken på att det lika väl kunnat vara jag eller någon av mina vänner som går den vägen hem om kvällar och nätter gör mig förbannad.

Vad är det för folk det finns egentligen? jag har hört att dem finputsar området genom att dyrare hyresbolag köper upp hus och höjer hyrorna så man måste ha lite pengar i fickan för att bo där. Vilket är bra, för att inte vara taskig men detta område är och har varit ett riktigt slumområde men dock med blandat folk, PÅ min gata brukar jag säga när jag bodde där, det är snäpet finare en mitten gatan. Men på min gata händer allt det där som inte får hända.

Tycker det är sjukt synd, men jävligt bra att dem finputsar området lite iafall, Jag menar området är underbart och dem har rustat upp det till riktigt modernt jag hoppas fler bolag köper upp lägenheter och ser till att området blir finare.

Det är nära till allt att bo där och jag har tittat på lägenhet där men ja dem lägenheter jag vill ha är till o med för dyra för mig haha Ettorna som är nyrenoverade ligger över 4000 kr och är mindre än den jag har nu. sinnesjukt. men antagligen bra!


Någon vacker dag hoppas jag kunna flytta tillbaka dit.. kanske.. Jag ska tänka på saken så länge dem finputsar det lite till!


Nu måste jag springa till jobbet, eller ja göra mig vacker först!

      

Jag bor numera på andra sidan stan men fortfarande nära stan. När jag ska gå hem måste jag gå igenom en kyrkopark som ni ser till vänster av bilden och över denna bro, denna bro är alltid upplyst men kyrkan och parken där blir folk nedslagna överfallna och rånade. Har hänt att jag gått där själv men hur full jag än är så tar jag en genväg där mer folk är i rörelse och där det är mer upplyst att gå, även om det tar fem minuter extra att gå den vägen så är jag glad att jag går med folk omkring istället för att gå där mörkret täcker allt som sker. TA genvägar!

När denna bild togs gick jag med sällskap genom den läskiga parken och det är alltid skönt :) Man måste hålla ihop om man är ute flera, sov hos varandra istället för att gå själva.


/ Sofia

Av Sofia - 16 augusti 2011 22:52

Would you know my name if I saw you in heaven?!


Det har legat en förbannelse över denna dag för mig idag, Jag är ganska osäker på om jag kommer kunna sova, Det är något konstigt som hänt inuti, någon som bröt samman något jag inte riktigt kan förklara.

Jag kom på mig själv med att inte känna lycka eller glädje över huvud taget, som att jag var helt tom på allt, det ända jag kände var något som gjorde ont, var det sorg?


Jag skulle städa ordentligt damma och torka av i bokhyllan, och fick då nys om mina fotoalbums som jag började titta i, och ni vet kort väcker minnen, det måste väckt en hel del starka känslor också..Något släppte men stannade kvar.

Mitt i allt snyftande bland alla gamla fotografier, så ringer telefonen, jag tänker kan jag svara och vara glad? Jag svarar och hör min mamma i andra sidan luren, och jag bara brister ut i gråt. Det är konstigt hur jag vågar gråta framför henne.

Men det var skönt samtidigt som det känns som att det inte har släppt ännu.

Det känns som att något sitter i bröstet och är på väg upp genom halsen, Det skulle inte vara helt fel med att bara ligga i någons famn, bara vara utan att behöva förklara.

 

Jag gillar att se saker ur en positiv vinkel också, så jag säger så här det är tur att jag inte har såna hära dagar ofta, det är tur att jag inte gråter och mår så här dåligt ofta. Att dem dagarna det är så här är få!


För det känns som hela världen sviker än när man mår dåligt, det är ju inte direkt så att man vill skryta om det till alla, men säger man något som tyder på att man gör det bör inte den perosnen som hör det fråga lite extra hur är det med dig?

Jag bara ogillar, egoistiskt tänkande personer, Jag skulle utan att tveka ha frågat även om jag inte hade med saken och göra, ibland kan perosner ge än en Vinkel eller vad man ska säga på att något är fel, för att just DU som får det ska fråga lite extra, ibland kan mana vara utvald, utvald till lyssnare, tänk på det nästa gång du får ett sms och personen i fråga försöker säga något men vrider på det lite så det inte är helt solklart att något är fel. Var inte rädda för att fråga, en fråga kan hjälpa!

 

Oh hjälp, nubörjar bigbrother reprisen, får nostalgi? eller vad heter det, nästan panik, vill inte se det igen, det som varit i det förflutna ska man ju ha där och inte se igen haha eller ?

 

Hoppas ni har det fint. /Fiaia with a big OH

Av Sofia - 14 augusti 2011 20:37

Where tha hell is the love tonight?


Om ni vet så får ni gärna höra av er ;)

Jag kan inte vara denna ända i världen just nu som sitter och frågar mig själv den frågan, Jag chansar på att det förmodligen finns ett antal med människor, killar som tjejer, gamla som unga just nu som sitter i sin totala ensamhet och frågar sig själv den frågan.

Vilken tur att det finns någon som heter "dejtningsajter" där dem påstår att man kan hitta kärleken och så vidare.

Jag blev medlem på en gratis sådan sida för ett tag sedan, men redan första dagen var min mejl nerspammad av folk som var betydligt äldre en den åldern jag hade satt på "intresserad av" osv.

Detta gjorde att jag tröttnade direkt och har besökt sidan en gång sen jag blev medlem ungefär. Minns inte ens vad sidan heter just nu.

Jag tycker då inte att "dejtningsidor är så där jätte woho" Men det är klart betalar man för att vara medlem för dejtningsidan så kanske man finner det lite mer intressantare och seriösre, delvis människorna som är på sidan och flörtar loss. Det kanske är något jag ska testa? men kan inte få in i min vilda fantasi att jag ska betala för att träffa killar och hitta kärleken? BETLALA? låter inte som något jag skulle göra. skulle ni?


Jag satsar på att isåfall träffa någon via krogen eller kompiskretsen, vad satsar ni på?




   Lilla tuffis kallar jag kärlek sötan!!

/iaa!




Presentation

Sofia 23 år diagnoserad Hypertyreos graves sjukdom sen februari 2012, en sköldkörtelsjukdom som förändrar livet, det tar upp till 18-24 månader att bli frisk med medecin (om man bli det).

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

OM HYPERTYREOS


Ovido - Quiz & Flashcards