Efter regn kommer solsken/ Graves sjukdom

Alla inlägg under november 2011

Av Sofia - 27 november 2011 18:54

Ligger i sängen kan ej finna ro

vet inte längre vad jag ska tro

jag hoppades länge på svar ifrån dig

att du skulle vakna och tänka på mig

Jag ville va stolt inte be om förlåt

men jag faller på knä nu och ber dig om nåd

så ta mig tillbaka in i ditt liv

Jag ångrar mig nu, jag vill inte va fri

Jag bönar och ber men det struntar jag i

för kär var det sista jag ville bli.

 

 

Hello kexet står du här o smular? haha

Det är typ en raggningsreplik som skulle funka på mig när jag är full HAHA ;) Skämt o sido!

Beroende på om killen som säger så är söt då, kan tänka mig att en desperat sliskig person säger så och såna finns det ju gott om på krogen inte sant? usch och fy!

Är glad att jag inte gick ut något i helgen, ibland blir det lite för mycket när man går ut, som förra gången var jätte kul men folk är tröga och idiotiska i fyllan även jag och det är mindre kul.

Så denna helg har jag kopplat av och jobbat lite, ätit massa onyttigt och njutit av livet !

Såna helger behövs verkligen att bara vara, så skönt med vänner och bekanta :)


Det här med raggningsrepliker, Jag har nog inte hört någon på länge, är jag kanske för upptagen när jag går ut?

Funkar det ens att ragga på krogen? jag tror nog aldrig jag har gått fram till någon och raggat haha, men jag antar att det händer folk där ute i vimlet. Försöker tänka efter nu vad som egentligen sker när man är ute och ju mer jag tänker desto mer vill jag ju bara gå ut och dansa.


Hur som helst orkar faktiskt inte skriva så mycket mer, kom på att jag måste ner i tvättstugan.

sen önskar jag att jag hade någon här som kunde följa med mig ner i min källare, vill inte gå själv ifall lampan släcks då kommer jag nog dö av skräck, och jag tror inte att ni vill det heller? så jag avstår tills jag får sällskap o jag nu får det idag. Men tvättstugan ska jag ner till iafall i andra huset.


Ta hand om varandra, make love not war! /fia

Av Sofia - 13 november 2011 11:45



Hola hola!

Satt nyss och läste en sån där lista om när en tjej gör si o så så menar hon dittan o dattan.

Och något i den ramsa fick mig att tänka på mig själv. Det var något med trygghet, att en tjej måste kunna känna trygghet om den inte har lätt för att visa sina känslor.

Tadaa.. mitt i prick, Jag är en tjej med ett så enormt stort behov av att få känna trygghet, För när jag väl gör det känner jag att jag kan släppa lös mina känslor och tankar in till ord och meningar.

Jag är ganska feg när det gäller känslor och i kärleken men när jag känner den där tryggheten och vet att denna kille kommer inte att skratta åt det jag känner, och denna kille han kommer inte lämna mig inom kort.

Det är givetvis klart att man inte vet hur framtiden är och blir, men får en kille mig att känna mig trygg så kommer han bli ganska förvånad över hur fina saker jag faktiskt kan säga och göra. Jag är ju trots allt väldigt snäll och jag skulle inte ha något emot att få vara väldigt snäll emot någon som förtjänar det.


Det är viktigt att känna trygghet i ett förhållande bland annat, men när man officielt är tillsammans brukar jag inte ha några problem, då känner man ju liksom att Ja han är min och ingen annans, Även fast man vet att otrohet är något som är allt vanligare i förhållande. Men det gäller att lita på personen man hittat, För uppstår det tvivel så kan det lätt tära på förhållandet tror jag. Det är det som är så svårt med att dejta tycker lilla jag eller dejta o dejta träffa någon, vet inte någon som bjudit ut mig på dejt på länge, även fast det vore ganska kul att få gå på en riktig dejt, och inte bara ses hemma osv. Fast jag har blandade tankar där, jag skulle tycka det var jätte kul att gå ut på dejter osv med någon man hållar av, Men jag tycker ibland att det kan vara lika mysigt att hemma, med lite mat eller gosaker framför tvn. Bio är kul, och resturangbesök men det tycker jag inte ska va första dejten, Tycker hemmaträffar är bättre först sen kan utedejter komma haha.

Det är så mysigt att träffa någon om det går bra speciellt om det finns känslor iblandat, dubbelmys!

Jag vill känna trygghet av någon, trygghet av att någon tycker om just mig för just den jag är.

Jag vill känna den där tryggheten av att ha någon där som finns för en när som helst, utan tvivel utan problem och dumheter. Vem vill inte det liksom?



"i kärlek finns inte kanske

bara jag eller nej"


/Sofia

Av Sofia - 10 november 2011 10:01

Oh Baby Baby thought you always be mine.

 

 

Hej!

Igår kväll välde jag en ny låt till mitt väckar alarm då jag är sjukt trött på Piip piip pip, så tryckte bara i en annan låt och det blev Justin bieber ( ja jag har gamla låtar sen 2010 på telefonen ) För att jag numera använder spotify.

Nu sitter jag här vid datorn och lyssnar på justin biber och hans låt Baby Fick min hjärna och hjärta att gå tillbaka till 2010. För att jag nötte den låten just då samtidigt som jag satt och grubblade över mitt spruckna förhållande som jag nyligen lämnat, eftersom det tog slut i början av det året. Det var nästan så att jag inte ville höra, jag minns hur ledsen och hur jag inte var mig själv då. Minns hur jag var ute var och varannan kväll för att inte tänka så mycket. Men jag minns såklart hur kul jag hade, och jag antar att det var mitt "time of my life" jag hade inga gränser, jag kunde festa till morgonen började gro och jag kunde shoppa och köpa vad jag ville eftersom jag hade en lön på flera tusen och bodde hemma.

Tycker ändå det är lustigt hur låtar kan få en att tänka tillbaka, och nästan känna det man kände då? Det liksom bara poppar upp i huvudet när jag tex hör den låten. Men jag kan inte låta bli att små le för jag ser hur mycket jag växt nu som person från det och nu står jag här tio gånger mognare och med mer erfarenhet i bagaget.


Men jag saknar ändå den tiden, när man bodde hemma och hade jobb för då var inte ekonomin lika viktig haha.

Men nu måste jag kalla mig vuxen, helt vuxen! får vuxna leva livet och vara omogna? Haha


har till och med börja tröttnat på att gå ut och dricka, dricka är överskattat och jag ser att den bara förstör så jag känner inte riktigt för att dricka mera, alkohol förstör kan inte folk bara förstå det och sluta dricka sig så fulla? haha


Är det bara jag som får så här till visa låtar? eller får ni också det när ni hör låtar? att dem tar er tillbaka i tiden och vad som hände och skedde då?


/fia

Av Sofia - 9 november 2011 13:33

If you love someone

let it go

and if it's come back to you

it's truley yours!

 

 

Hello!

Efter att ha tittat två avsnitt av Värsta pojkvänsakademin så förstår jag att förhållanden verkligen inte är en dans på rosor. Jag kunde inte låta bli att gråta när dem var ledsna och arga för jag har känt det dem känt, Jag kunde riktigt känna hur hemskt det är med ett förhållande som inte är som det borde vara.

Kunde inte hjälpa att glädjas åt att jag var singel, na na na.. slipper dessa problem som ett förhållande lätt kan orsaka, varför blir det problem och tjaffs i förhållanden? Jag har själv haft ett stormigt förhållande en gång i tiden och det var mycket smärta och mycket tårar som kom utav det förhållandet. Usch jag har lovat mig själv att aldirg sätta mig i såna situationer igen, jag hatar tjaffs jag hatar bråk, jag får panik när jag hör några i ett förhållande tajffsa eller bråka. Ja man kan säga att jag är rätt skadad efter det förhållandet som var en gång i tiden och nu har jag lovat mig själv att göra allt jag kan för att få mitt nästa förhållande att fungera bra.

Alla förhållande innehåller tjaffs och små problem, men blir dem för mycket och förstora är det nog dags att tänka på om man ska gå skilja vägar. Jag hoppas hitta någon som inte driver ut mina dåliga sidor och som förstår mig och tar mig på rätt sätt. Sen kan faktiskt tjaffs förstärka en relation också, för det är oftast ett tecken på att man verkligen tycker om varandra, varför skulle man annars tjaffsa? skulle man lika gärna kunna låta bli och inte bry sig eller hur?


Men det kan komma mycket bra efter ett stormigt förhållande, Jag kom i insikt med mina dåliga sidor och kunde göra dem bättre. Jag kunde lära mig något iafall och när jag kliver in i ett förhållande nästa gång kommer dessa dåliga sidor hos mig vara bättre :)Taada! Ni ser ni kan alltid lära er något av allt som sker.


Det är liksom sjukt vad kärlek gör med än, jag är glad att jag låtit mitt hjärta vila ett bra tag nu, Jag tycker man ska låta sitt hjärta vila ett tag för sen när kärleken kommer så kommer man vekrligen känna Wow denna känsla vill jag inte vara utan. :)


 



Puss / Fia

Av Sofia - 8 november 2011 13:30

Dina ord blev till lögner
och jag såg igenom ditt skratt
att du stannade i tiden
och dina käsnlor hann i fatt
var det rätt, var det fel?
var det inte du som gjorde mig hel
eller var det sättet jag var på
som fick dig att gå
jag ville att du stanna
jag ville ha dig här
Men var det sättet jag såg oss
som gjorde att du smög iväg
var det fel att hoppas och tro
att våra känslor skulle gro?


jag vet inte längre hur det är att vara kär
men jag vet att du är allt när du är här
jag vet inte hur man gör, rätt eller fel
men jag vet att du gjorde mig hel.

Jag vet inte hur jag ska få dig kvar

men jag vet att kärlek är nå de vi har

Jag vet inte hur man lyckas

när man varit så ensam som jag.

 

 

 dikter/ramser av / sofia 

Av Sofia - 8 november 2011 10:34

If I'm standing here with you.

 

 

Hej! tror ni inte att jag drömde att jag var utomlands? men med vem eller vilka vet jag faktiskt inte. Minns bara att jag var utomlands. När jag var liten satt jag alltid och tittade i resekatalogena som Mamma beställt hem i hopp om att hon kanske skulle boka en resa, Jag minns så väl alla fina ställen i katalogen och hur mycket jag ville åka dit och bada i poolen och havet. Men det blev aldrig riktigt av, och det är klart att det är svårt att åka utomlands som ensamstående till tre flickor. När jag var liten var jag en riktig soldyrkare och alltid sotis på mina vänner som varit utomlands och kom hem dubbelt så bruna som jag. Jag ville ju också liksom?


Därför är jag idag tacksam för att jag är en av dem som kan åka utomlands, det tog sin lilla tid men jag måste nog säga att det bästa jag gjort är att jobba och tjäna egna pengar. Jag jobbade dock inte när jag åkte på min första utlandsresa, Jag fyllde 18 och där i kuveret stod det att " du ska få åka utomlands med dina systrar" Då fick jag en utlandsresa av Mamma och mina systrar och vi skulle åka i augusti september. Jag fyllde i juli, snacka om att jag var glad? Ohja! Kan säga att jag skröt om den presenten till ALLA, för det var världens bästa present.

Sen gick åren och jag hade ju knappt råd med någonting när jag gick i skolan, därav brydde jag mig inte så mycket om saker och ting. Men jag tog studenten och fick ett härligt jobb direkt, helt underbart. Måste säga att utan ett jobb hade jag inte varit så glad som jag kan känna att jag är idag!



Sen dess har jag varit på semester Kyssning på nilen i en vecka, solsemester längst egyptiska kusten en vecka efter kryssningen, Två veckoer i Gran canaria. Det är inte mycket men det kommer mer tro mig. Om jag fick skulle jag bo och jobba utomlands, Och ja dem tankarna har slagit mig så vi får väl se, skulle mer en gärna bo nära stranden utomlands.


Och så länge man är fri som en fågel behöver man inte tänka på någon annan i ens framtidsplaner, Det är en fördel med singelivet, däremot kommer jag inte låta någon stå ivägen för mina drömmar och vad jag vill i livet. Om jag vill till barbados kommer jag åka dit, Om jag vill jobba utomlands kommer jag göra det osv. Man ska aldrig låta någon stå i vägen oavsett kärlek, vet att det kan va svårt för jag brukar oftast inte stå på mig och säga ifrån.

Men man lär sig för var dag eller hur? Liksom följ med mig? så följer jag med dig på dina drömmar? så svårt är det inte. Haha!


 

såhär ser en trött och sjuk fia ut.


Jag vet allt och lite till / fia

Av Sofia - 7 november 2011 21:36


If I could start all over with you again, I would change how the story ends!

 

 

Hello!

Nu blir ni riktigt bortskämda med inlägg från mig, två inlägg på en dag är inte illa av mig.

Sitter återigen och tänker på kärlek och livet och hur ofta man tar allting för givet. HAH det rimmade!

Nä men jag har länge velat åka utomlands med någon man håller kär, börjar tröttna lite smått på att åka med familj osv, vänner skulle också vara kul men jag tycker allting är så himla mysigt utomlands så jag önskar alltid att någon jag höll kär var med mig och delade allt det mysiga med mig. Jag åker inte utomlands för att festa och supa skallen av mig det kan jag gott göra här hemma, jag åker hellre utomlands för att Mysa och bara ösa kärlek på någon och njuta av livet!

 

Har hittat resor till barbados det ser riktigt fint ut där, jag älskar vita stränder och klarblått vatten.. och jag vill så gärna åka och boka resan på en gång men det känns inte så kul att åka själv eller att inte ha någon med sig. Helst av allt skulle det vara någon jag tycker om. Fatta va mys det är typ en dröm, nästa pojk i mitt liv ligger ju risigt till för jag kommer tjata sönder på en utlandsresa DET ÄR MYS! Håller ni inte med om det?


Uh, i vissa stunder önskar jag att mitt liv såg lite annorlunda ut, kunde inte jag få ha en fantastisk pojkvän som mer en gärna skulle vilja åka utomlands med mig och ha det riktigt mys. Det finns verkligen visa stunder och situationer man inte vill va singel, Jag menar kärlek kommer inte lätt och singel kommer jag förmodligen vara ett bra tag till eftersom att det är jag och jag är van med det, hur gör man i förhållande liksom? haha Nej men det är inte fel att ibland önska att ens liv såg lite anorlundare ut. :)


Tomten jag vill ha en riktigt karl!




Nu ska jag sluta drömma mig bort, blir lite halvdepp för att jag inser att jag verkligen kommer vara ensam ett bra tag till, inte för att jag vill ha något nu direkt men lite kärlek i mitt liv vore inte helt fel. Och för mig kommer varken kärlek eller förhållande lätt så det lär dröja oavsett om jag träffar någon i morgon eller nästa vecka eller redan har träffat någon. ^^,


Säger det igen, Alla kära och turturduvor ta hand om varandra och njut, Alla singlar lev livet och njut! /fia

Av Sofia - 7 november 2011 11:05

Hello!

 

 

Tomheten som uppstår när man inser att jag bara drömde att det var en person som höll om mig riktigt hårt och sa/viska i mitt öra " vad säger du om jag säger att jag älskar dig massor och mer o mer" Haha jag kunde ju liksom riktigt se mig själv hur underbart bra jag mådde i hans famn när dem där orden sades, Det var som att allt dåligt i mitt liv var bortblåst för att någon älskade mig. Mitt svar var ändå knäckande så avvisade som jag kan vara ibland "Då skulle jag bli jätte jätte glad" haha. NU när jag vaknat ur min dröm som jag vill kalla ändå rätt underbar eftersom känslan i drömmen var att jag var lycklig. Och vem vill inte vara lycklig oavsett vad liksom?

 

Men det var bara en dröm så jag får inte bli för lycklig av drömmen, nu är jag mer sugen på att det ska ske i verkligheten och inte bara i mina drömmar, det fick mig liskom att tänka att det var sjukt länge sedan någon höll om mig och sa dem tre orden, det är liskom magiska ord som får mig att glömma allt och ba waaah nästan skrika av lycka, vill säga om jag känner likadant för personen, annars kan det ju bara vara sjukt jobbigt att höra dem HAHA!


Men jag tror inte att seriösa personer slösar med dem tre orden, det skulle aldrig jag göra iafall och jag skulle inte säga dem om inte jag visste att personen jag säger det till kommer ta det bra och förmodligen säga det tillbaka. Jag skulle inte liksom chansa ens, jag tror man känner när man kan säga dem orden.

Jag minns mitt första förhålalnde vi hade inte varit tillsammans så länge, men det kändes så otroligt bra och känslorna var väldigt starka, han höll om mig och sa " du fia" jag svarade "ja"? han sa " jag älskar dig " Det var för mig första gången någon sa det så jag blev helt paff och fick inte fram ett ord, varav hann skämdes ihjäl tills jag fick fram att jag älskade honom också.. och den kvällen blev till ett minnet för livet!

 

Det jag vill säga är att dem tre orden är magiska ord så slösa inte med dem men säg dem gärna till mig ;) HAHA

nä då nu skojja jag bara, lite roligt var det ju!


Man ska heller inte säga de tre orden i fyllan när man är dyngrak osv, fy så avtändaden det är tycker iafall jag!

Alla vet, jag vet att känslor tankar och allt förstärks när man har alkohol i kroppen oavsett hur mycket personen i fråga försöker säga " jag är inte full" " jag känner såhär" "jag lovar" Så visst dem hyser känslor till dig men allt dem säger är alkoholen som talar, eller så är det alkoholen som får dem att våga för tillfället säga allt dem velat säga så länge. Ett plus är ifall att dem kan stå för det dagen efter, men jag tror inte på folk som är fulla, jag får en känsla av att dem verkligen gillar mig men det dem säger i fyllan vill jag hellre höra nykter iafall.

Men det kan vara lite småkul när folk ringer fulla och vågar säga vad dem tycker och tänker, jag har lärt mig att alkholen kan förstöra så mycket och att allt blir fel, så när jag nu träffar någon jag tycker om ska inte alkholen vara för inblandad, alkholen förstör så mycket.. Så mycket som inte skulle varit förstört utan alkholen.


det gäller att ha pli på sig själv och lära sig av sina egna misstag, det gör jag!


Det jag ville säga med detta var väl att jag älskar mig själv ;) HAHA nejdå!


 

Min bebis är full av kärlek, och han får konstans höra det och att han är älskad! Jag älskar dig Tuffis!


Hoppas alla singlar har det bra och njuter av livet

likaså alla turturduvor njut och må bra / Sofia!

Presentation

Sofia 23 år diagnoserad Hypertyreos graves sjukdom sen februari 2012, en sköldkörtelsjukdom som förändrar livet, det tar upp till 18-24 månader att bli frisk med medecin (om man bli det).

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

OM HYPERTYREOS


Ovido - Quiz & Flashcards