Efter regn kommer solsken/ Graves sjukdom

Direktlänk till inlägg 13 september 2012

jag kan snart bli doktor

Av Sofia - 13 september 2012 11:27

Nötter till doktor nu för tiden, känner mig så illa bemött, ett tag tänkte jag han kanske lyssnar med dessa frågande ögon, dem såg förstående ut! Jag pratade på ivrig på att få allt sagt, allt som sker med mig, att jag är nere det vet jag men hans hävdande om att allt är psykiskt gjorde mig mer nedstämd. Jag vill inte att jag ska ha en psykisk sjukdom på min fysiska sjukdom. Med psykisk sjukdom menar jag deprition och ångest, vems fel är det då att de gått så långt att jag blivit nedstämd? Doktorerna som inte så något om va som händer i ajukdomen, jag skulle få många tankar bara, jo tack! Jag vill va pigg och glad igen det ändå jag vill just nu. Tänk om dem kunde ha berättat från början hur jag skulle må, tänk om dem hade tvingat mig att ta de lugnt och återhämta mig.med en sjukakrivning, tänk om en kurator direkt hade kopplats in då kanske jag hade vetat hur och när sjukdomen utlöstes, vad var de som gjorde att hypertyreos graves sjuldom utlöstes på mig? Jag frågar min medecin doktor jag vill veta, jag har varit med om endel tagit mig upp själv när jag varit nere på botten. Tänk om de är någon händelse som ligger kvar o lurar på mitt psyke, något som stör gör mig o min sjukdom mer illa?!

Många frågor snurrar men jag har bestämt mig för att jag inte vill vara deprimerad eller tvingas sjukskrivning, jag måste vakna upp ur min trötthet och kämpa för en dag kommer jag nog att känna mig pigg. Får helt enkelt hjälpa mig själv, tänka att sjukdomen är svår men de finns dem som har de svårare. Ska göra de jag mår bra av all fokus kommer vara på mig själv, jag ska må bra igen!

Väntar ivrigt på provsvar hoppas dem är bra bara!

Tänka positivt efter regn kommer trots allt solsken, oh vad jag ska skina då.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 20 mars 2013 09:54

      HOLA! Här sitter jag fast jag egentligen borde gå in i duschen och börja göra mig redo för den bästa dagen i mitt liv, haha Nu undrar ni väl vad detta kan vara för dag? Inget speciellt för er, men för mig är detta första dagen på ett ny...

Av Sofia - 6 januari 2013 12:00

Om alla människor stannade upp och tog sig en överblick på sig själva vad skulle ni hitta då?       Jag ser mig själv, försöker förstå mig själv, varenda tanke och känsla vill jag förstå. Psykologi så jävla intressant. Jag ser mig själv m...

Av Sofia - 27 december 2012 11:39

    Jag kämpar på, jag gråter vart annat på grund av denna sjukdom, det känns som att min ledsamhet har blivit starkare, antar att det började i somras, när jag gick in i väggen, fyfan så hemskt, vill inte vara med om det igen, att må så dåligt s...

Av Sofia - 14 december 2012 10:58

vill så gärna berätta hur livet ser ut i mina ögon, hur världen känns med graves sjukdom.   Men så fort jag vill skriva känner jag att jag inte är nöjd med bloggen, man vill ha en härligt snygg design eller hur, något eget som utstrålar mig likso...

Av Sofia - 29 november 2012 10:27

Kan inte skilja på om denna dator är bra eller dålig när jag skriver så kommer endel bokstäver inte med ens och ja den klickar till i hårdisken när den tänker tror inte att en helt ny dator skall göra allt detta?   pss, ska gå tillbaka med ...

Presentation

Sofia 23 år diagnoserad Hypertyreos graves sjukdom sen februari 2012, en sköldkörtelsjukdom som förändrar livet, det tar upp till 18-24 månader att bli frisk med medecin (om man bli det).

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

OM HYPERTYREOS


Ovido - Quiz & Flashcards