Efter regn kommer solsken/ Graves sjukdom

Alla inlägg under oktober 2011

Av Sofia - 18 oktober 2011 12:38

"Du saknar mig där

jag saknar dig här"

 


Hola bloggen. Jag skulle jätte gärna vilja ha en blogg, men eftersom jag oftast blir så jävla djup i bloggen så skyltar jag sällan med att jag har en blogg. Jag tar bort gamla inlägg för det känns fel att alla ska kunna läsa mina tankar och känslor för när jag väl skriver går jag ju på djupet av mig själv och det är lite onödigt att dela det med hela världen tycker jag.


Så Jag ska försöka att inte gå in på djupet av mig själv och endas bara skriva om viktiga saker i mitt liv. Som nu, Nu är det oktorber månad och om jag fick skulle jag måla hela världen rosa, för oktober är en orsa månad! Eftersom att bröstcancerfonden sänder sin gala i oktober och rosa banden börjar säljas i butiker och folk samlar in pengar till Cancerfonden.

 

För mig är det viktigt att forskningen går framåt och att man stödjer Cancerfonden över huvud taget. Det handlar inte bara om bröstcancerfonden denna månad, det handlar om all sorts cancer även om dem lyfter fram bröstcancer en hel del, det är för att Bröstcancer är kvinnans vanligaste cancersjukdom – mellan 15 och 20 kvinnor insjuknar varje dag. Sjukdomen drabbar framför allt medelålders och äldre. Chansen att bli botad från bröstcancer har ökat de senaste årtiondena. Det beror främst på att allt fler fall upptäcks tidigt, och på att behandlingsmetoderna blivit bättre.

Mer information om det hittar ni här : http://www.cancerfonden.se/sv/cancer/Cancersjukdomar/Brostcancer/?gclid=CLXkm8GG8qsCFcW-zAodkAq0sQ .

 

Jag blir så himla glad var gång jag ser någon med rosabandet, Blir så sjukt glad var gång jag ser en kille med ett rosa band, Det är så fint! Varje man har en kvinna i sitt liv, om det så är ens Mamma, flickvän, syster, dotter, vän så finns det oftast en kvinna i mannens liv. Och det är så fint av en kille att bära rosa bandet för det bevisar att han bryr sig om det andra könet.

Jag vet att killar kan tycka va fjantigt att ha ett rosa band, men tänk en extra gång att ni kan bära det där bandet med stolthet istället. Att ni skänkt 25 kronor till Bröstcancerfonden. Eller som endel brukar uttrycka sig "rädda tuttarna, klart jag kan hjälpa till att rädda en o annan tutte i världen".


Oftast ser jag tjejer med rosabandet, men tycker det ska vara en självklarhet av killar att köpa rosa bandet också. Hade det funnits blåa bandet för killar så hade nog många tjejer köpt det. Tror det finns men är inte lika framtaget som rosa bandet ? Osäker där. Jag skulle ha köpt det bandet för killarnas skull och för min egen skull, man vet aldrig när det drabbar än själv.


Plötsligt står ni där med en flickvän/fru/mamma/Vän/syster/anhörig som drabbats av bröstcancer, av cancer överlag.. Vad gör ni då? Jo ni hoppas att alla dessa gånger ni köpt rosa bandet, att det gett resultat till att forskningen går framåt och att det finns ett sätt att bota din närstående.

 

Min familj drabbades av Cancer som ledde till dödsfall.

Och för mig är det något som än idag gör ont, det är något som jag aldrig kommer glömma, tiden som bara gick i väntan på att allting skulle vända till det bättre. Och att behöva se mina nära och kära så ledsna, oroliga men ändå med ett hopp om att allting skulle lösa sig. För mig gick jag in i förnekelse, händer detta på riktigt? i mitt liv? bland mina närstående? Det var många tunga dagar, det var många tunga nätter och det var många tårar.

Jag kunde vakna upp mitt i nätterna av att jag skrek och bara grät, mina ständiga tankar på hur alla andra mådde runtom som går igenom det lika mycket som jag, hur ett mörket bara kunde falla över oss, frågan var bara varför?

Min julafton kommer aldrig att bli sig lik igen, jag kommer aldrig kunna sitta på julafton och le fult ut, det finns inget sånt för mig. För det kommer alltid finnas någon som saknas där vid bordet. Och jag glömmer aldrig sista julafton vi fick med henne. Hon sken som en sol, som att hon fick kraft att göra julen underbar för oss. Det minnet kommer jag alltid att bära med mig.


jag vill aldrig mer gå igenom detta igen, därför är Cancerfonden viktig för mig, mer en viktig den är otroligt viktig.


Så det jag ville säga var, stöd cancerfonden, köp ett rosa band!

 

  

Presentation

Sofia 23 år diagnoserad Hypertyreos graves sjukdom sen februari 2012, en sköldkörtelsjukdom som förändrar livet, det tar upp till 18-24 månader att bli frisk med medecin (om man bli det).

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

OM HYPERTYREOS


Ovido - Quiz & Flashcards