Efter regn kommer solsken/ Graves sjukdom

Alla inlägg den 20 mars 2013

Av Sofia - 20 mars 2013 09:54




HOLA!

Här sitter jag fast jag egentligen borde gå in i duschen och börja göra mig redo för den bästa dagen i mitt liv, haha Nu undrar ni väl vad detta kan vara för dag? Inget speciellt för er, men för mig är detta första dagen på ett nytt liv.

Det hoppas jag åtminstone.

Man kan så lätt tänka tillbaka och hamna i gamla moods, men jag är så trött på att känna sig illa till mods, jag är så trött på att tänka tillbaka och minnas att man mått dåligt, Men hur jäkla lätt är det att låta bli?

Jag ser inte mig som en ledsen människa, mer som en solstråle som sprider glädje och den tjejen vill jag verkligen vara.

För det finns inge bättre än att skratta eller hur!!??


Men man brukar säga att bakom varenda skratt döljer sig något

i mitt fall döljer sig en sjukdom som ofta påminner mig om livet och kan göra mig ledsen.

När man inte är som alla andra, så svider det lite extra ibland.


Men som sagt efter 2012 karusell med Hypertyreos Graves, är jag fast besluten på att må bra igen och inte falla tillbaka på något vis och även om framtiden är ovis och inte helt uppenbar så lever jag för nuet, jag lever idag!

Det som komma skall får jag ta då


Jag har satt upp drömmar och mål inför 2014 men kommer på mig själv med att nämna "om jag är frisk då vill säga" Men varför ska sjukdomen stoppa mig? Och hur länge ska den få leva inom mig?

Jag vet vad jag vill och jag ska tid en dag.


Hur som helst, detta år kommer inte bli något likt förra året, detta år ska jag leva livet, gör allt jag vill, hur jag vill när jag vill, låta bli killar och inte blir kär, absolut inge förhållande, jag vill vara fri, fri som en fjäril och flyga hit o dit.


Jag vill bra ha med mig själv och mina nära vänner att göra, och familjen!


Jag ser framtiden, lycka och glada dagar :)

'

KRAM!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Sofia 23 år diagnoserad Hypertyreos graves sjukdom sen februari 2012, en sköldkörtelsjukdom som förändrar livet, det tar upp till 18-24 månader att bli frisk med medecin (om man bli det).

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

OM HYPERTYREOS


Ovido - Quiz & Flashcards